oferujemy opony bieżnikowane i nowe do samochodów ciężarowych

KARKASY

Prowadzimy skup karkasów (zużytych opon) nadających sie do bieżnikowania,
w następujących rozmiarach:

11 R 22,5

12 R 22,5

13 R 22,5

295/60 R 22,5

295/80 R 22,5

315/70 R 22,5

315/80 R 22,5

385/65 R 22,5

365/80 R 20


Karkasy muszą spełniać następujące warunki:

opona nie starsza niż 5 lat

widoczna rzeźba bieznika

bez widocznych uszkodzeń siatki stalowej

brak uszkodzeń stopki

bez widocznych uszkodzeń boków opony

bez uszkodzeń warstwy butylowej

bez śladów przegrzania


CENA DO UZGODNIENIA


KLASYFIKACJA KARKASÓW PRZEZNACZONYCH DO BIEŻNIKOWANIA

  A B C TB Trakcja Budowlana Złom
1 Wiek opony Max. 4 lata Max. 5 lat Max. 5 lat Max. 7 lat  
2 Bieżnikowanie Niedopuszczalne Dopuszczalne Dopuszczalne Dopuszczalne  
3 Pogłębianie (nacinanie) Pozostałość gumy nad opasaniem: min. 2 mm Pozostałość gumy nad opasaniem: min. 2 mm Pozostałość gumy nad opasaniem: min. 1 mm bez dojść do opasania Dopuszczalne max. 10 dojść do opasania o długości do 5 cm każde  
4
Stan bieżnika na całym obwodzie
Równomiernie zużyty do TW1 Równomiernie zużyty do TW1 Jednostronne starcie Starty do 2 mm nad opasaniem Starty do opasania
5 U
s
z
k
o
d
z
e
n
i
a

c
z
o
ł
a
Drobne przecięcia Nie do kordu stalowego Do kordu stalowego max. 2 o dł. 50 mm Do kordu stalowego max. 5 o dł. 50 mm Do kordu stalowego max. 10 o dł. 50 mm Przecięcia kordu stalowego
6 Korozja
I opasania
Niedopuszczalne Powierzchnia całkowita do ok. 50 cm² Powierzchnia całkowita do ok. 100 cm² Powierzchnia całkowita do ok. 200 cm² Powierzchnia całkowita powyżej 200 cm²
7 Korozja
II opasania
Niedopuszczalne Niedopuszczalne Niedopuszczalne Powierzchnia całkowita do ok. 25 cm² Powierzchnia całkowita powyżej 25 cm²
8 Odsłonięte
I opasanie
Niedopuszczalne Powierzchnia całkowita do ok. 25 cm² Powierzchnia całkowita do ok. 50 cm² Powierzchnia całkowita do ok. 100 cm² Powierzchnia całkowita powyżej 100 cm²
9 Przebicie gwoździowe
lub naprawa
Niedopuszczalne 1 2 3 Powyżej 3
10 Przebicie inne niż gwoździowe Niedopuszczalne Jedno max. 12x12 [mm] Dwa max. 20x20 [mm] Trzy max. 20x20 [mm] Powyżej
11 Przebicie w barku Niedopuszczalne Niedopuszczalne Jedno gwoździowe Dwa gwoździowe Więcej
12 U
s
z
k
o
d
z
e
n
i
a

b
o
k
u
Przecięcie powierzchniowe

(rysa bez dojścia do opasania)
Niedopuszczalne Dopuszczalne Dopuszczalne Dopuszczalne -
13 Głębokie przecięcie

(widoczne, nieuszkodzone opasanie)
Niedopuszczalne Niedopuszczalne Jedno
max. dł 50 mm
(brak korozji)
Jedno max dł.
100 mm
(brak korozji)
Widoczna korozja
14 Boczne osłabienie osnowy pręga Niedopuszczalne Niedopuszczalne Niedopuszczalne Jedno na boku -
15 Uszkodzenia stopki Niedopuszczalne Drobne ubytki gumy max. dł. 50 mm Drobne ubytki gumy max. dł. 100 mm Drobne ubytki gumy max. dł. 150 mm Uszkodzenia drutówki
Niedopuszczalne przeciągnięcie stopek, czyli ugięcie powierzchni stopki
poza płaszczyznę równoległą do osi symetrii opony
16 Uszkodzenia
warstwy butylowej
Niedopuszczalne Jedno miejscowe pęknięcie Pęknięcie na łączeniu od stopki do stopki Kilka miejscowych pęknięć Spękanie na całym obwodzie
17 Producent Michelin, Goodyear, Bridgestone,
Dunlop, Fulda, Firestone
Kormoran, Sawa, 4ever Dębica, Continental, Pirelli Inne