KARKASY
Prowadzimy skup karkasów (zużytych opon) nadających sie do bieżnikowania,
w następujących rozmiarach:
11 R 22,5 |
12 R 22,5 |
13 R 22,5 |
295/60 R 22,5 |
295/80 R 22,5 |
315/70 R 22,5 |
315/80 R 22,5 |
385/65 R 22,5 |
365/80 R 20 |
Karkasy muszą spełniać następujące warunki:
opona nie starsza niż 5 lat |
widoczna rzeźba bieznika |
bez widocznych uszkodzeń siatki stalowej |
brak uszkodzeń stopki |
bez widocznych uszkodzeń boków opony |
bez uszkodzeń warstwy butylowej |
bez śladów przegrzania |
CENA DO UZGODNIENIA
KLASYFIKACJA KARKASÓW PRZEZNACZONYCH DO BIEŻNIKOWANIA |
|||||||
A | B | C | TB Trakcja Budowlana | Złom | |||
1 | Wiek opony | Max. 4 lata | Max. 5 lat | Max. 5 lat | Max. 7 lat | ||
2 | Bieżnikowanie | Niedopuszczalne | Dopuszczalne | Dopuszczalne | Dopuszczalne | ||
3 | Pogłębianie (nacinanie) | Pozostałość gumy nad opasaniem: min. 2 mm | Pozostałość gumy nad opasaniem: min. 2 mm | Pozostałość gumy nad opasaniem: min. 1 mm bez dojść do opasania | Dopuszczalne max. 10 dojść do opasania o długości do 5 cm każde | ||
4 | Stan bieżnika na całym obwodzie |
Równomiernie zużyty do TW1 | Równomiernie zużyty do TW1 | Jednostronne starcie | Starty do 2 mm nad opasaniem | Starty do opasania | |
5 | U s z k o d z e n i a c z o ł a |
Drobne przecięcia | Nie do kordu stalowego | Do kordu stalowego max. 2 o dł. 50 mm | Do kordu stalowego max. 5 o dł. 50 mm | Do kordu stalowego max. 10 o dł. 50 mm | Przecięcia kordu stalowego |
6 | Korozja I opasania |
Niedopuszczalne | Powierzchnia całkowita do ok. 50 cm² | Powierzchnia całkowita do ok. 100 cm² | Powierzchnia całkowita do ok. 200 cm² | Powierzchnia całkowita powyżej 200 cm² | |
7 | Korozja II opasania |
Niedopuszczalne | Niedopuszczalne | Niedopuszczalne | Powierzchnia całkowita do ok. 25 cm² | Powierzchnia całkowita powyżej 25 cm² | |
8 | Odsłonięte I opasanie |
Niedopuszczalne | Powierzchnia całkowita do ok. 25 cm² | Powierzchnia całkowita do ok. 50 cm² | Powierzchnia całkowita do ok. 100 cm² | Powierzchnia całkowita powyżej 100 cm² | |
9 | Przebicie gwoździowe lub naprawa |
Niedopuszczalne | 1 | 2 | 3 | Powyżej 3 | |
10 | Przebicie inne niż gwoździowe | Niedopuszczalne | Jedno max. 12x12 [mm] | Dwa max. 20x20 [mm] | Trzy max. 20x20 [mm] | Powyżej | |
11 | Przebicie w barku | Niedopuszczalne | Niedopuszczalne | Jedno gwoździowe | Dwa gwoździowe | Więcej | |
12 | U s z k o d z e n i a b o k u |
Przecięcie powierzchniowe (rysa bez dojścia do opasania) |
Niedopuszczalne | Dopuszczalne | Dopuszczalne | Dopuszczalne | - |
13 | Głębokie przecięcie (widoczne, nieuszkodzone opasanie) |
Niedopuszczalne | Niedopuszczalne | Jedno max. dł 50 mm (brak korozji) |
Jedno max dł. 100 mm (brak korozji) |
Widoczna korozja | |
14 | Boczne osłabienie osnowy pręga | Niedopuszczalne | Niedopuszczalne | Niedopuszczalne | Jedno na boku | - | |
15 | Uszkodzenia stopki | Niedopuszczalne | Drobne ubytki gumy max. dł. 50 mm | Drobne ubytki gumy max. dł. 100 mm | Drobne ubytki gumy max. dł. 150 mm | Uszkodzenia drutówki | |
Niedopuszczalne przeciągnięcie stopek, czyli ugięcie powierzchni stopki poza płaszczyznę równoległą do osi symetrii opony |
|||||||
16 | Uszkodzenia warstwy butylowej |
Niedopuszczalne | Jedno miejscowe pęknięcie | Pęknięcie na łączeniu od stopki do stopki | Kilka miejscowych pęknięć | Spękanie na całym obwodzie | |
17 | Producent | Michelin, Goodyear, Bridgestone, Dunlop, Fulda, Firestone |
Kormoran, Sawa, 4ever Dębica, Continental, Pirelli | Inne |