oferujemy opony bieżnikowane i nowe do samochodów ciężarowych

PRODUKCJA

To, co powinniście wiedzieć: Opony do samochodów ciężarowych mogą być bieżnikowane jeden, dwa a nawet trzy razy, Przyznajemy rację, że dla opon przeznaczonych dla dużych prędkości bieżnikowanie nie wchodzi w rachubę, lecz na potrzeby samochodów ciężarowych oraz naczep bieżnikowanie jest jak najbardziej wskazane. Taka dwukrotnie bieżnikowana opona może w sumie przejechać nawet do 500.000 km.

Zastosowanie

Zjeżdżona opona LKW jest dopiero zużyta w 15%. Przy jednokrotnym zastosowaniu opony nie zostaje ona wykorzystana w 85%! Szczególnie przy oponach dla samochodów ciężarowych i naczep ich całkowite wykorzystanie jest jak najbardziej wskazane i gra niebagatelną role kosztową. Dzięki temu przedsiębiorca oszczędza pieniądze na zakup nowych opon. Bieżnikowanie na zimno

Bieżnikowanie na zimno

Podczas procesu bieżnikowania na zimno powierzchnia jezdna opony zostaje pokryta nowym bieżnikiem i ponownie wulkanizowana. W pierwszej kolejności zostaje zszorstkowana pozostałość po starym bieżniku, następnie wszelkie niedoskonałości opony zostają naprawione, na tak przygotowaną oponę nałożona zostaje taśma gumowa oraz bieżnik. Proces wulkanizacji, czyli łączenia się opony i bieżnika za pomocą taśmy gumowej przebiega w autoklawie w temperaturze 100 - 120 °C.

Kontrola jakości

Każda faza bieżnikowania "na zimno" w różnych bieżnikowniach jest zbliżona do siebie. Najważniejsza jest, jakość bieżnikowanych opon. W Inter-Gum wnikliwa kontrola jakościowa jest realizowana w różnych fazach procesu technologicznego. Zaczyna się od trzystopniowej weryfikacji karkasu przed bieżnikowaniem (TUTAJ), następnie kontrola opony ultradźwiękami za pomocą specjalnego skanera TYRESKAN. Skanowanie jest bezpieczne dla opony i nie powoduje żadnych uszkodzeń. Na kolorowym monitorze ukazuje się stopniowo obraz skanu opony ujawniający nawet najmniejsze uszkodzenia. Trzeci stopień to ponowne skanowanie opony zabieżnikowanej, a na koniec odbywa się kontrola gotowych opon w maszynie ciśnieniowej. Weryfikacja karkasów i ocena końcowa opon realizowana jest przez wydzielonych pracowników, którzy mają również uprawnienia do wykonywania wyrywkowej oceny pracy załogi we wszystkich etapach cyklu produkcyjnego.

Oszczędność kosztów

Kontrole jakości opony zapewniają możliwość co najmniej dwukrotnego zastosowania używanej opony, a w niektórych przypadkach nawet potrójnego. Dzięki temu zaoszczędzone pieniądze np. firmy transportowe mogą przeznaczyć na rozbudowę swojej floty.

Recykling odpadów

Zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska firma Inter-Gum czynnie uczestniczy w programie utylizacji opon złomowych. Posiadamy umowy dotyczące czasowego składowania i utylizacji wszelkich poprodukcyjnych odpadów gumowych, wytworzonych podczas procesu bieżnikowania.

Macie Państwo pytania

Pan Witold Dudziński chętnie na nie odpowie, GSM 609841894, e-mail: witek@hecot.com